Τετάρτη 19 Μαΐου 2010

Μόδα

Για τη μόδα θα μπορούσα να γράψω μια τεράστια ανάρτηση...Αυτό που θα κάνω είναι να επισημάνω κάποια από τους καλύτερους μοδίστρους που υπάρχουν -όχι στην Ελλάδα φυσικά- διότι πιστεύω πως δεν υπάρχουν αξιόλογοι μοδίστροι,το μόνο που ενδιαφέρει τους Έλληνες μοδίστρους είναι τα "φώτα" της δημοσιότητας!
ΖΑΝ ΠΟΛ ΓΚΟΤΙΕ
Καταρχάς,θέλω να επισημάνω πως η μόδα δεν είναι τέχνη είναι τεχνική κ ο μοδίστρος είναι μάστορας και όχι καλλιτέχνης.Ένα από τα μεγαλύτερα ονόματα της μόδας είναι ο Ζαν Πολ Γκοτιέ ο οποίος γεννήθηκε στο Αρκέιγ,ένα από τα <<κόκκινα>> προάστια του Παρισιού,το 1952.Πράγματι είναι το <<τρομερό παιδί της μόδας>> αλλά όπως τον είχε ρωτήσει μια δμοσιογράφος αν αποδέχεται αυτό τον τίτλο είχε απαντήσει σαρκαστικά <<Τρομερό ίσως,παιδί μάλλον δύσκολα στην ηλικία μου>>.
Μερικοί,ίσως να αναρωτιέσται όπως και εγώ αν η υψηλή ραπτική θα καταφέρει να επιβιώσει από την κρίση η απάντηση του Ζαν Πολ Γκοτιέ ήταν <<Φυσικά.Η υψηλή ραπτική είναι ένα εργαστήρι ιδεών,ένας τρόπος διατήρησης της τεχνογνωσίας,αλλά ταυτόχρονα και τρόπος εφεύρεσης νέων τεχνών>>.Τι θα μπορούσε κάποιος να πει για αυτόν τον άνθρωπο έχει συνοδεύσει με τις ιδέες του ολόκληρη γεννιά...Ήταν ο πρώτος ο οποίος το 1985 σε ηλικία μόλις 33 ετών λάνσαρε την ανδρική φούστα!
ΠΙΕΡ ΚΑΡΝΤΕΝ
Γάλλος μόδιστρος ούτε 1 ούτε 2 αλλά 60 ολόκληρα χρόνια στην μόδα λέει πως όταν ξεκίνησε πριν από 60 χρόνια η μόδα που σχεδίαζε ήταν κάτι παράξενο και ο κόσμος έλεγε πως κανείς δεν θα ήθελε να φοράει τα ρούχα του.!Χαχα είναι σουρεάλ,γιατί τώρα μια καθημερινή γυναίκα χρειάζεται μια ολόκληρη περιουσία (μην σας πω και δύο)για να φορέσει μια αφθεντική δημιουργία του Πιερ Καρντέν.
Ο στόχος του Πιερ ήταν να δώσει την ευκαιρία στις γυναίκες της δεκαετίας του '60 να εργαστούν,να οδηγήσουν μέσα στα φορέματά του,ο τρόπος του ήταν να σχεδιάσει κάτι από το μέλλον να βλέπει ότι μια γυναίκα μπορεί να είναι ελεύθερη.
Τα φορέματά του το 1960,κομμένα τετράγωνα για να ελευθερώνουν το σώμα,αλλά με όλων των ειδών τα κυκλικά κοψίματα και δορυφορικά μανίκια τα οποία περιστρέφονταν σαν πλανήτες,γύρω από τους ώμους,αποτελούν σήμα κατατεθέν της διαστημικής εποχής.
Υπάρχουν κομμάτια-σύμβολα:τα μίνι φορέματα του 1968 στην <>,ένας πρώτος πειρασμός με τεχνολογικά υλικά,ένα κυκλικό βινύλ αδιάβροχο από το 1969,ένα καπέλο-φάκελος από τσόχα από το 1971.Ίσως το πιο έντονο στοιχείο είναι ότι όλα θα μπορούσαν να φορεθούν σήμερα χωρίς να μοιάζουν ετεροχρονισμένα.!
Αυτά ήταν δύο αφιερώματα από εμένα για τους αγαπημένους μου μοδίστρους-σχεδιαστές θα ήθελα να γράψω πολύ παραπάνω.!
Y.Γ.Εντυπωσιάστηκες Vipera;Είμαι σίγουρη πως πως τόσα πολλά δεν περίμενες να ξέρω..! :D

3 σχόλια:

  1. Πως, το περίμενα!!
    Για τους Έλληνες μόδιστρους δεν σχολιάζω καν, γιατί δεν υπάρχει κανένας! Μας βγάζουν και το όνομα στο εξωτερικό κάποιοι που αυτοαποκαλούνται σχεδιαστές!!
    Ο Πιερ Καρντέν πιστεύω πως είναι πολύ καλύτερος σχεδιαστής, αλλά ο Γκοτιέ είναι πολύ πιο επαναστατικός! Όπως το έθεσες και εσυ: "τρομερό παιδί"!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Κοίτα,είναι λόγικο ο Πιερ Καρντέν να είναι καλύτερος γιατί είναι και πιο παλιός..Πάντως αν δεν ήταν ο Πιερ Καρντέν να ανακαλύψει το Γκοτιέ που του είχε στείλει κάποια σχέδια του,ακόμα για την μαμά του και τη γιαγιά του θα σχεδίαζε ρούχα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ναι όντως του χρωστάει πάρα πολλά! Αλλά παρόλο που δεν μου πολυαρέσουν τα εξτρίμ σχέδιά του, πρέπει να παραδεχθώ ότι έχει φοβερό ταλέντο. Πράγμα που αναγνώρισε και ο Καρντέν!

    ΑπάντησηΔιαγραφή